Bontegard

Alla inlägg under april 2013

Av bontegard - 25 april 2013 15:06

Hej alla positiva människor:)
Dagarna går i ett tycker jag och min prinsessa växer och utvecklas för varje dag som går:-) hon sjunger pratar och dansar:) så go är hon;)


Andreas har börjat jobba nu vilket är väldigt skönt;-) även fast vi saknar han så kommer ja in i andra rutiner nu:-) han jobbar längre på dagarna så han slipper va hemma så länge på vintern nästa år, så då går han hem med betalt ändå och inte är hemma lika länge:-)

Ja har snålat mycket på mina mamma dagar plus att ja har Andreas dagar kvar eftersom han ger dom till mej:) han har ju ändå vart hemma fyra månader nu så man kan ju nästan säga att han varit lite pappaledig ändå ! Men då kommer ja kunna va hemma i ett år och 7 månader till vilket känns så jäva underbart:-) skulle inte kunna tänka mej för en sekund att ha min lilla på dagis på ett bra tag! Inte för att ja inte vill jobba utan att ja vill njuta så länge som det bara går att ha henne hemma, så runt treårsålder kommer ja nog kunna ha henne på dagis eller dagmamma:) kan man va hemma så länge utan att få ekonomiska problem så ser ja det inte som något hinder:) denna tid kommer ju aldrig komma tillbaka och jobba lär man k göra i 40 år till sen så man missar ju inget direkt:-) sen hoppas vi ju med att det blir ett litet småsyskon till Vanessa nån gång nästa år:)

Min lilla har ju även börjat få affektanfall och för dom som inte vet vad det är så kan ja säga att det är när dom tex ramlar så blir hon så rädd att hon svimmar av!! Usch det är fruktansvärt hemskt kan jag säga att se sitt lilla bara vara helt okontaktbar! Har hänt några gånger nu och senast igår hände det igen, hon ramla lite när hon satt och lekte , hon skrek ja tog upp henne å hon bara svimma av och va blå i en halvminut, samtidigt som man ska försöka hålla lugnet så bara mina tårar forsar ner!!!! Man blir så rädd å känner sej maktlös! Men dom på BVC säger att det inte är nån fara utan att bara försöka va lugn när det händer, "jätte lätt"!!!!! Eller inte!!!!!

Nu ska jag gå hämta min lilla tjej som ja ser från fönstret just vakna i vagnen ute:-) ha en fin dag:)
LOVE

Av bontegard - 5 april 2013 14:39

Ligger i solen och steker nu, herregud ja älskar verkligen sol:) man får ta vara på den när lillan sover:-) det va ju inte som det va för ett års sen direkt när man bara kunde ligga och steka en hel dag utan att behöva tänka på något! Hihi, ja minns när ja bodde i min lilla etta i tofta för 3 år sen, ja minns det som igår hur jag tänkte då, det va en riktig het sommardag och jag låg ute på min altan, och ni som känner mig vet ju att ja kan ligga i 8 timmar i streck i solen utan problem, men då tänkte ja iallafall, här ligger ja nu och njuter men det kommer ju komma en dag då man får barn och inte kan ligga och gotta sej på samma sätt längre då, hihi. Damn va ja mådde!!! Njöt för fullt! Och den dagen kom oxå, ja fick världens goaste lilla flicka, som slår alla soldagar i världen:-)

Ikväll blir det fredagsmys här hemma med allt vad det innebär, god mat massa godis lite vin bad och tända ljus med min kärlek:) "om det inte är något som stör oss" Hahaha nu kom jag och tänka på en sak! När jag och Andreas träffades och va så där nykära och goa så skulle vi ha myskväll hos mej med bubbelbad och tända ljus, vi han precis sätta oss i badet tills ja kände bajslukt! Jo visst då va våran lille Affe inne och bajsa i sin låda preciiiiiis! Det va det mysiga badet det;)

Trevlig fredag mina vänner:)


LOVE

Av bontegard - 4 april 2013 14:29

Hej fina! Vad tiden går fort, känner mig jätte dålig på blogga nu men känns som tiden inte räcker till ibland:-))

Just nu sitter jag i solväggen och myser, Vanessa ligger i vagnen och sover:) så mysigt med värme ! I veckan som varit har det blivit mycket mellis för sessan ute i trädgården:) love it<3

Längtar så till lillan fyller i år, det är på midsommarafton så då kommer hela tjocka släkten:-) förhoppningsvis;) är så mysigt om man kan träffa alla;) hur som helst så kommer vi sätta upp ett stort partytält och fira både hennes 1 årskalas samt midsommarfirande med lite lekar och dyligt:) kommer bli så roligt:-) man uppskattar ju verkligen när släkten kommer på sånna tillfällen, det får mig att tänka på mina äldre syskon, dom borde ju verkligen tycka att det vart hur kul som helst när deras barn va små att man alltid har kommit på jular samt kalaser som varit, att man ändå gjorde barnens jular och kalaser mysiga och samtidigt att dom gjorde våra jular oxå väldigt mysiga, ja menar jag är själv en sån person som älskar att få vara hemma nu på högtider när man har barn själv. Då uppskattar man ju verkligen att släkten skulle komma till en:-)

Nu ska jag måla massor igen, har fått helt underbara skåp av min pappa som ska målas om, ut med ikea och in med det gammla:-) hihi.

Ha en fin soldag mina vänner .LOVE

Ovido - Quiz & Flashcards