Bontegard

Direktlänk till inlägg 24 juni 2014

Sommar och sol.

Av bontegard - 24 juni 2014 22:42

Älskar verkligen sommar:-) det är så mysigt att bara gå ut på morgonen med mina flickor å äta frukost på altanen å sen lek å bus hela dagen:-)
Har ju skaffat en liten pool oxå så det blir mycket bad på dagarna.
Kände att ja behövde en pool nu när man är hemma så mycket om dagarna.
Lillasyster kan få skrikatacck rätt som det är mitt under dagen. Enda som hjälper är att sitta i sängen med henne i famnen å hoppa lite;)
Ja menar det går ju inte göra i stan direkt. Så blir väldigt mycket hemma nu. Det va skillnad mot första barnet det:-) :-)
Men jag måste ändå säga att jag älskar att få vara hemma med mina underbara döttrar! Är så glad att jag valt bort dagis till Vanessa och att hon får vara delaktig hemma med lillasyster om dagarna:-) hon hjälper verkligen till hur bra som helst. Bättre storasyster får man nog leta efter:-) känns bara som det skulle va en evig stress att behöva hämta å lämna på dagis osv. Och jag är så tacksam för varje dag jag få vara hemma med mina barn. Är sån klyscha när föräldrar säger att... Mitt barn älskar dagis och trivs jätte bra där! Hmm!
Jaja alla tycker olika men jag tänker inte blyga om min åsikt. Nästa helg ska jag och min kusin å syrran åka till sommarland. Ska verkligen bli roligt. Lillasyster får spendera tiden hemma med pappa. Och jag ska bara lägga all min tid åt storasyster:-) kommer ju sakna min lilla baby sjukt mycket den dagen. Men får nog försöka släppa sånt ibland. Vet ju att hon är i trygga händer hemma:-)
Nu på lördag ska vi hem till Marie i mammagruppen. Lite barnkalas å grillning blir det.
Nä nu ska jag gå lägga mej:-)
Puussssss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bontegard - 29 november 2016 12:36

Hej hej mina hjärtan! Alltså ja kan inte fatta att det är sista julen vi bor här! V.3 så kommer vårat hus. Ska bli sååå kul att få helt nytt och fräscht men jag kommer sakna vårat hus här sååå mycket! Det är nästan så att man vill sälja huset när...

Av bontegard - 8 april 2016 19:45

Alltså man tänker ju bara på sitt hus hela tiden! Nu väntar vi bara på bygglovet ska bli färdigt! Allt tar ju sån tid. Men ja tror ändå när allt e igång så går det nog rätt fort ändå! Andreas har äntligen blivit morbror nu och våra barn har än...

Av bontegard - 7 mars 2016 10:26

Nu har vi äntligen skrivit kontrakt med götenehus hus:) vilket vi aldrig trodde från början att det skulle bli dom! Man har ju alltid hört att dom varit så dyra och så. Men när vi fick in alla offerter från våra ritning så visade det sej att do...

Av bontegard - 28 februari 2016 19:31

Hej hopp! Vilken helg! I fredags va det jobb hela dagen med tina. Putsade fönster i en stor villa. Fick världens migrän så fick bara lägga mej när jag kom hem. Sen somnade vi tidigt som vanligt när det är fredag ? fast å andra sidan spelar det ing...

Av bontegard - 25 oktober 2015 20:26

Nu är det verkligen höst. Så mysigt att bara ligga i soffan på kvällarna med massa ljus tända å massa gött när barnen somnat ? i helgen har det vart lugnt. Grejat lite bara. Känns som man bara sparar varenda krona till hus nu. Känns onödigt att köpa...

Ovido - Quiz & Flashcards